Megválasztottuk 2018 január hónap filmjét és a hónap sorozatát.
Nagyon nehéz volt, hosszú órák érvelései és a lista folyamatos szűkítése után sikerült csak dűlőre jutni.
Na jó, nem.
Két filmet láttunk a hónapban: A Blade runner 2049-et és az Egy szent szarvas meggyilkolását.
Nekem sokkal jobban tetszett a Blade runner, mint Zebulonnak, sőt, ő kifejezetten a szent szarvas felé hajlott. Nálam azért nem volt ilyen egyértelmű, tényleg nem tudom, hogy csak Gosling miatt, de bízom benne, hogy nem csak amiatt, hanem egyszerűen jó film. És jó sci-fi, aminek külön örülök, mert az egyik kedvenc műfajom a dráma és a thriller mellett. De bármilyen jó is volt a Szárnyas fejvadász, az is tény, hogy az Egy szent szarvas meggyilkolása meg annyira különleges volt és annyira ellentmondásos érzéseket ébresztett bennem, és olyan morális kérdéseket vet fel, amin nem lehet egyszerűen túllépni.
Így a hónap filmje az Egy szent szarvas meggyilkolása lett.
Kép forrása: IMDb |
Sorozatepizódból jóval többet néztünk meg:
Hatalmas kis hazugságok - teljes 1. évad
The end of the f***ing world - teljes 1. évad
Electric dream - S01E01
The OA - teljes 1. évad
Black Mirror - S04E01 és S04E02
No, a vicc, hogy itt sem volt kérdés, hogy ki a nyertes (mivel a zseniális The Sinnert még decemberben befejeztük). A január hónap sorozata a Hatalmas kis hazugságok lett.
Kép forrása: IMDb |
Mivel nem írtam róla, ezért pár gondolat arról, mi tetszett benne (szokásos SPOILERES módon):
- Nem voltak nagy, váratlan fordulatok benne, talán az egyetlen az autós ütközés volt, már ha azt váratlan fordulatnak lehet nevezni. Meg hogy végül ki lökte le a faszkalapot a lépcsőn. De amúgy kábé mindent lehetett sejteni. Jó, az, hogy valószínűleg a Skarsgard karakter lesz a halott, nem valamelyik nő, azt csak a hátulról a harmadik epizódban esett le, és vadul próbáltam visszaemlékezni, hogy tettek-e bármikor utalást a halott nemére, vagy minidig csak "body"-ként vagy hasonló gender-semleges módon utalgattak rá. Aztán az is segített a tippelgetésben, hogy a Shailene Woodley által alakított Jane karakter visszaemlékezésében szerintem Skarsgard játszotta az erőszakolót, és bár ugye nem láttuk az arcát, sőt az egész fickó sötétben volt, de annyira jellegzetes a testalkata... Meg hát tegye fel a kezét, aki a feleségével (Nicole Kidmanről még lesz szó később) való első agresszív megnyilvánulása után meglepődött, hogy ő volt az a seggfej. Ami amúgy több dolgot is jelent:
- - akkor erőszakolta meg Jane-t, amikor már nagyban házas volt - tehát eleinte más nőkön élte ki a faszságait.
- - Ziggynek van kettő féltestvére.
No, a lényeg, hogy kiszámítható volt, de talán nem is ez volt a lényege ennek a sorozatnak, az összeesküvés-elméletes sorozatokkal ellentétben (Pl. Lost, Westworld) itt nem is annyira az elrejtett igazság volt a lényeg, inkább a kiderítés hogyanja.
- És ebben volt annyira jó a sorozat. A párbeszédek. És külön kiemelném a kedvenc visszatérőmet: a párkapcsolati terapeutás jeleneteket. A párkapcsolati erőszakműködésének iskolapéldája. Amúgy hiába faszkalapozom meg seggfejezem Perry karakterét, azért az lejött, hogy ő valahol tényleg egy nagyon beteg (értsd: sérült) ember és valószínűleg nem véletlenül lett ilyen - bízom benne, hogy a következő évadból ez majd kiderül. Ami persze nem menti fel, de árnyalja. Mert amikor kimentek elé a reptérre, akkor látszódott, hogy tényleg szereti feleségét és hogy mennyire jól esett neki ez a gesztus. Igen, attól még egy faszkalap.
- Reese Witherspoon. Gyönyörű, nekem amúgy a megcsalásos rész ellenére is ő volt a kedvenc karakterem. És a kislánya egyszerre volt idegesítő és
nagyon cuki (pont mint egy átlagos gyerek).
- Fényképezés stb. nagyon szép
volt
- Érdekes, hogy hiába éltek hatalmas
lakásokban, nekem általában inkább nem tetszettek a szereplők otthonai - persze
lehet azért sem, mert nem tudom elképzelni, hogy egy tenger/óceánparti házban
éljek. Szép, szép, de nem vonz.
- Jajj, a díszbuzikról meg ne feledkezzek!
A homoszexuálisok médiareprezentációjára én nagyon érzékeny vagyok (anno az
alapszakos szakdolgozatom is erre a témára futott volna ki), és mindig harapok
érte, ha a meleg szereplőket elbénázzák. És itt nagyon elbénázták. Most nem
arról a poénról van szó, hogy a kávézós csávót melegnek gondolták. Ez okés. De
volt a sok-sok sorozatban szereplő szülő között egy meleg apuka pár, és jó
realizálni, hogy pont az ilyenek akasztják (ki teljesen jogosan!) a
anti-liberális, inti-PC trollokat. Meg a melegek hiteles médiaszereplését
támogatóként is. Mert a melegpárnak egy funkciója volt a sorozatban: hogy ők a
meleg pár. Érdekes módon, a gyerekek 90 százalékát vagy csak anyuci vagy csak
apuci vitte suliba (kivétel mondjuk a Witherspoon karakterének exe és új nője,
de ugye ott értem, hogy a konfliktus fokozása miatt kellett, hogy mindig apu és
anyu is egyszerre jelenjen meg). De a melegpárnak mindig együtt kellett jönnie,
hogy EGYÉRTELMŰ legyen, hogy ők melegek. És hogy a sorozat milyen pc. Grrrr.
Egydimenziós meleg karakterek helyett rendeseket kérek. Lásd - dierekt nem LMBT
alaptémájú példák közül - Sírhant művek, Shameless, How to Get Away with
Murder, ahol a melegség háttérbe is szorul, és a szereplő nem feltétlenül egy
szent.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése